Informační systémy

Informační systémy
Přístup k technickým inforamcím je dnes pro každého automechanika či autotronika naprostou nutností. Pod pojmem "informační systém" zde prezentujeme zejména databáze technických informací potřebných k diagnostice, opravám a údržbě motorvoých vozidel.
Poslední aktualizace článku: 13.4.2019
Takovými daty např. jsou technické výkresy, elektrická schémata, diagnostické postupy, předpisy výrobce, údaje o svolávacích akcích apod. Informační systémy lze z pohledu nezávislého mechanika rozdělit do dvou základních kategorií. Systémy pro autorizované servisy a pro "aftermarket" nezávislé servisy.

Informační systémy pro autorizované servisy

Každý výrobce automobilů nabízí svým delaerům a servisní síti vyspělé informační systémy napojené na vlastní intranet. Online prostředí dovoluje výrobci systém soustavně aktualizovat nejen o nejčastější závady, přesné postupy jeich odstranění, výrobní předpisy, technické výkresy či elektrická schémata, ale i o produktové informace, databázi náhradních dílů, atd. Před "internetovou érou" byly tyto informace distribuovány převážně v tištěné formě v podobě dílenských příruček, katalogů apod. Informační systém autorizovaného servisu může poskytovat technickou podporu, ale i sledovat průběh administrativně-servisních činností, jako např.: objednávání náhradních dílů, správa akázek, analýzy účetních obratů atd.

Informační systémy pro autorizované servisy

Každý výrobce automobilů nabízí svým delaerům a servisní síti vyspělé informační systémy napojené na vlastní intranet. Online prostředí dovoluje výrobci systém soustavně aktualizovat nejen o nejčastější závady, přesné postupy jeich odstranění, výrobní předpisy, technické výkresy či elektrická schémata, ale i o produktové informace, databázi náhradních dílů, atd. Před "internetovou érou" byly tyto informace distribuovány převážně v tištěné formě v podobě dílenských příruček, katalogů apod. Informační systému autorizovaného servisu může poskytovat technickou podporu, ale i sledovat průběh administrativně-servisních činností, jako např.: objednávání náhradních dílů, správa akázek, analýzy účetních obratů atd.
Současné informační systémy napojené na servery výrobce mezi sebou sdílí nejrůznějšími poznatky z celé globální servisní sítě, nehledě na region či stát. Výrobci tato "Bigdata" zachycují, analyzují a obratem využívají také ve vývoji i výrobě. Stále dokonalejší integrace informačních platforem s unifikací diagnostických rozhraní umožní v blízké budoucnosti výrobcům aplikovat mnohem efektivnějších koncepty servisních činností, údržby a dohledu nad svými výrobky.
Jmenovat můžeme systémy pro VAG - Elsa Win, Ford – Etis, Fiat- eLearn,  Mercedes – Wis, atd. V současnosti každý autorizovaný servis disponuje vyspělým informačním systémem, který je napojený na intranet výrobce.

Informační systémy pro nezávislé servisy

Pro nezávislé servisy existují informační systémy, které se převážně zaměřují na technická data, schémata, dílenské postupy oprav či katalogy náhradních dílů.  Mezi nejznámější patří např.:

Pavel Kloc on FacebookPavel Kloc on LinkedinPavel Kloc on RssPavel Kloc on Youtube
Pavel Kloc
Technická podpora
Specializuji se na předprodejní a poprodejní technickou podporu aftermarket sériové diagnostiky např. od výrobců Delphi, Hella-Gutmann, Secons a Ross-Tech a paralelní diagnostiky, zejména automobilových osciloskopů MTPro (mt-pro.cz) a Hantek (hantek.cz). Kontaktovat mne můžete na bezplatné lince+420 800 66 44 66 (dostupná i pro volající z SK).

Comments are closed.